حسن

ساخت وبلاگ

اگر در مورد انتخاب میلگرد مناسب برای پروژه‌تان دچار چالش شده‌اید و سبک و سنگین کردن پارامترهای مختلف مثل قیمت آهن آلات، قیمت روز میلگرد، کیفیت و وزن میلگرد شما را سردرگم کرده، بهتر است با تولیدکنندگان این مقطع بیشتر آشنا شوید.

 
حسن...
ما را در سایت حسن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر hassan بازدید : 214 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1400 ساعت: 20:09

فولاد ماده‌ی مقاومی است که می‌توان آن را به هر شکلی درآورد؛ شاید به همین دلیل باشد که کاربرد انواع مقاطع فولادی در زندگی روزمره ما تا این حد گسترش یافته است. تیرآهن را می‌توان از مهم‌ترین این مقاطع فولادی دانست که قطعا بدون آن‌ نمی‌توانستیم بسیاری از سازه‌ها و آسمان‌خراش‌های فعلی را بسازیم. تیرآهن‌های فولادی انواع متفاوتی دارند که هر کدام برای موارد خاصی طراحی شده‌اند.

 
حسن...
ما را در سایت حسن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر hassan بازدید : 140 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 ساعت: 20:09

میلگرد مقطع فولادی پرکاربردی است که استوانه‌ای شکل بوده و توپر است. میلگرد در 2 نوع ساده و آجدار در بازار موجود است و از انواع مختلف فولاد ساخته می‌شود.

اگر قصد خرید میلگرد دارید، در کنار اطلاعاتی مثل تفاوت انواع میلگردها و کاربردهایشان، مهم‌ترین موضوعی که روی تصمیم‌ به خرید شما تأثیر خواهد گذاشت، قیمت میلگرد است. عوامل متعددی روی قیمت میلگرد اثرگذار است که از میان آن‌ها، می‌توان به قیمت آهن اشاره کرد. در این راهنمای خرید میلگرد، ما به تمام این موضوعات خواهیم پرداخت.

حسن...
ما را در سایت حسن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر hassan بازدید : 165 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 ساعت: 20:24

نبشی و ناودانی دو محصول اساسی از مقاطع فولادی محسوب می‌شوند که برای بسیاری از صنایع ضروری هستند. هر دو این مقاطع فولادی جزو پروفیل‌های باز محسوب می‌شوند و شباهت‌های بسیاری با هم دارند؛ اما با تمام شباهت‌ها، وجه تمایزهایی نیز با یکدیگر دارند.

دانستن تفاوت نبشی و ناودانی برای مهندسان ساخت‌وساز و کسانی که با این دو مقطع فولادی سروکار دارند ضروری است. برای آگاهی از تفاوت نبشی و ناودانی باید بدانیم نبشی و ناودانی چه نوع‌هایی دارند و هرکدام چه کاربردهایی دارند.

نبشی و ناودانی هر دو جزو پروفیل‌های باز محسوب می‌شوند که ازلحاظ شکل ظاهری و کاربرد با یکدیگر متفاوت‌اند.

حسن...
ما را در سایت حسن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر hassan بازدید : 162 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:38

با کارخانه‌های میلگرد در ایران آشنا شوید

 

صنعت فولاد کشور در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و به رتبه دهم تولیدکنندگان برتر فولاد در جهان تبدیل شده است. خوشبختانه ایران در حال حاضر در تولید میلگرد به خودکفایی رسیده و حتی تولیدکنندگان میلگرد بخشی از محصولات تولیدی خود را به کشورهای دیگر ارسال می‌کنند.

اگر راهنمای خرید میلگرد را خوانده باشید، می‌دانید که علاوه بر لزوم اطلاع از قیمت آهن، یکی از نکات مهم در خرید این محصول شناخت کارخانه‌های میلگرد در کشور است. به همین منظور در این مقاله به معرفی تولیدکنندگان میلگرد در ایران خواهیم پرداخت. اگر شما هم علاقه‌مند هستید 10 کارخانه برتر میلگرد کشور را بشناسید با ما همراه باشید.

 

1. میلگرد ظفر بناب

مجتمع فولاد ظفر بناب کارخانه‌ی فولادی است که در سال 1386 در شمال غرب ایران واقع شده و در حال حاضر به تولید انواع میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی مشغول است.

میلگرد بناب مطابق با استاندارد DIN اروپا، ASTM آمریکا و استاندارد ملی ایران در 2 گرید A2 و A3 و در سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر تولید می‌شود. قیمت میلگرد بناب به دلیل وزن پایین‌تر نسبت به دیگر تولیدکنندگان میلگرد در ایران، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

 

قیمت میلگرد بناب

 

 ZN.CT  آرم حک شده روی میلگرد ظفر بناب بوده که می‌تواند نشانه اصالت کالای خریداری شما باشد.

 

2. میلگرد ذوب‌آهن اصفهان

مجتمع ذوب‌آهن اصفهان به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده میلگرد و سایر مقاطع طویل فولادی در سال ۱۳50 در 45 کیلومتری جنوب غربی استان اصفهان تأسیس شد.

مجتمع ذوب‌آهن برند معروف در تولید میلگرد در ایران بوده که محصولاتش از کیفیت خوبی برخوردار است. ميلگرد اصفهان به‌صورت ساده يا آجدار با گریدهای A3 و A4 در سایزهای 8 تا 32 به بازار عرضه می‌شوند.

قیمت میلگرد اصفهان اغلب جزو بالاترین قیمت‌های بازار است. در تشخیص اصالت این محصول در نظر داشته باشید که حروف ESCO بر روی میلگرد اصفهان حک می‌شود.

 

قیمت میلگرد اصفهان

 

3. کارخانه میلگرد صبا فولاد زاگرس

صبا فولاد زاگرس به‌عنوان یکی از کارخانه‌های میلگرد در سال 1393 در استان چهارمحال و بختیاری تأسیس شد. در حال حاضر میلگرد آجدار، نبشی و ناودانی ازجمله محصولات این کارخانه محسوب می‌شوند.

جالب است بدانید قیمت میلگرد زاگرس طی یک سال گذشته (از 15 بهمن 98 تا 12 بهمن 99) حدود 6،850 تومان افزایش داشته است. به خاطر داشته باشید که روی میلگرد زاگرس حروف اختصاری SFZ CT  حک می‌شود.

 

قیمت میلگرد زاگرس

 

4. کارخانه میلگرد میانه

کارخانه فولاد میانه تبریز در سال ۱۳۷۹ در جنوب شرق میانه به‌منظور تولید میلگرد مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این کارخانه از برترین تولیدکنندگان میلگرد ساده و ساختمانی در کشور به شمار می‌رود و توانایی تولید انواع گریدهای میلگرد در سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 3132 را دارد. روی محصولات این کارخانه دو حرف F روبروی هم حک می‌شود.

اگر قصد خرید مستقیم از این کارخانه را دارید باید بدانید کارخانه میانه زیر 15 تن را بارگیری نمی‌کند. قیمت میلگرد میانه در 11 بهمن سال 98، 5290 تومان بود که بعد از گذشت یک سال تقریباً دو برابر شده و در 11 بهمن 99 به 12410 تومان رسیده است.

 

قیمت میلگرد میانه

 

5. کارخانه فولاد خراسان (میلگرد نیشابور)

اگر از مهندسان ساختمان در شمال شرق کشور هستید، احتمالاً نام میلگرد نیشابور به گوشتان آشناست. میلگرد نیشابور معروف‌ترین محصول کارخانه فولاد خراسان است که در سال 1381 در 15 کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور راه‌اندازی شد.

مجتمع فولاد خراسان انواع میلگردهای ساده و آجدار را در سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر تولید می‌کند که مشخصات این محصولات از استاندارد ملی ایران به شماره 3132 تبعیت می‌کنند.

 

قیمت میلگرد نیشابور

 

اغلب قیمت میلگرد نیشابور جزو رده‌های بالا محسوب می‌شود و از کیفیت خوبی نیز برخوردار است. روی میلگرد نیشابور علامت اختصاری N یا KSC CO حک می‌شود.

 

6. کارخانه میلگرد راد همدان

کارخانه راد همدان در سال 1390 به‌منظور تولید مقاطع فولادی تأسیس و در سال 1396 به بهره‌برداری رسید. این کارخانه انواع میلگردهای A1، A2 و A3 را در سایز 8 تا 32 میلی‌متر مطابق با استاندارد میلگرد ایران تولید می‌کند. روی میلگرد همدان علامت اختصاری RAD حک می‌شود.

 

 

 

7. کارخانه میلگرد سرمد ابرکوه یزد

کارخانه فولاد ابرکوه یزد در سال 1391 در کیلومتر 15 جاده ابرکوه-یزد راه‌اندازی شد. این کارخانه یکی از مهم‌ترین تأمین‌کنندگان میلگرد نواحی مرکز کشور است که محصولات خود را از سایز ۸ تا ۳۲ میلی‌متر با گرید A3 به بازار عرضه می‌کند. میلگردهای تولیدی این کارخانه با نام میلگرد ابرکوه در بازار شناخته می‌شوند.

 

میلگرد ابرکوه یزد

 

جالب است بدانید اغلب قیمت میلگرد ابرکوه در بازار نسبت به دیگر رقبا کمتر است. این محصول با علامت اختصاری  SAIS CT قابل‌شناسایی خواهد بود.

 

8. کارخانه میلگرد آناهیتا

فولاد آناهیتا گیلان یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان میلگرد در شمال کشور بوده که در سال 1392 در رشت تأسیس شد. انواع میلگردهای ساده و آجدار در سایزها و استانداردهای مختلف در سبد محصولات این کارخانه موجود است.

 

قیمت میلگرد آناهیتا

 

دقت داشته باشید روی میلگرد آناهیتا با گرید A2 حروف A.G.J.U، گرید A3 حروف A.G.C.T و گرید A4 حروف A.G.S.T حک می‌شود. قیمت میلگرد آناهیتا رشت با توجه به وزن سبک آن نسبت به دیگر تولیدکنندگان میلگرد در کشور قیمتی مناسب داشته و حتی برای مصرف‌کنندگان شمال و شمال غربی کشور مقرون‌به‌صرفه است.

 

9. کارخانه میلگرد شاهین بناب

مجتمع فولاد شاهین بناب در سال ۱۳۸۳ به‌منظور تولید مقاطع طویل فولادی ازجمله میلگرد در شهر بناب تأسیس شد. ميلگرد آجدار شاهین در گریدهای  A2و A3، در سایز ۸ تا ۳۲ میلی‌متر تولید می‌شود. آرم مشخصه میلگرد شاهین حروف اختصاری BS-CT است.

 

10. کارخانه میلگرد سیادن ابهر

مجتمع فولاد سیادن ابهر در سال 1385 با هدف تأمین میلگرد موردنیاز کشور تأسیس شد. کارخانه سیادن ابهر میلگردهای A2 و A3 در سایزهای 8 تا 28 میلی‌متر تولید و با آرم اختصاصی KFA TC در بازار عرضه می‌کند. در حال حاضر این کارخانه در بازار با نام «عتیق آذر سهند» نیز شناخته می‌شود. اگر قیمت امروز میلگرد را مشاهده کنید، خواهید دید که قیمت میلگرد ابهر نیز طی یک سال گذشته دو برابر شده است.

 

قیمت میلگرد ابهر

 

 

قیمت میلگرد به ابعاد شاخه، وزن، گرید، قیمت جهانی فولاد و میزان عرضه و تقاضا وابسته است. نام کارخانه تولیدکننده میلگرد هم از عوامل مهم قیمت‌گذاری این محصول به شمار می‌رود؛ بنابراین لازم است قبل از سفارش و خرید میلگرد اطلاعات کافی در مورد کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد در ایران داشته باشید.

همچنین میتوانید قیمت محصولات را از طریق کلیک کردن روی آنها متوجه شوید:

قیمت تیرآهن

قیمت پروفیل

قیمت میلگرد میانه

قیمت میلگرد بناب

قیمت میلگرد زاگرس

قیمت میلگرد شاهین بناب

قیمت میلگرد راد همدان

قیمت میلگرد شاهرود

قیمت میلگرد ظفر بناب

قیمت تیرآهن ۱۴

قیمت تیراهن

قیمت میلگرد آناهیتا

قیمت میلگرد تیکمه داش

قیمت روز میلگرد بناب

قیمت میلگرد ابرکوه

قیمت نبشی ۴

قیمت میلگرد ابهر

قیمت میلگرد فایکو

قیمت رابیتس

قیمت میلگرد امیرکبیر

قیمت میلگرد آذر امین

قیمت روز میلگرد میانه

حسن...
ما را در سایت حسن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر hassan بازدید : 176 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 ساعت: 18:04

میلگرد نقش بسیار مهمی در صنعت ساختمان‌سازی ایفا می‌کند. برای مثال جدای از تأثیر انکارناپذیر آن در استحکام سازه، نوسانات قیمت میلگرد به عنوان یکی از شاخص‌های وضعیت بازار آهن‌آلات ساختمانی در نظر گرفته می‌شود.

حسن...
ما را در سایت حسن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر hassan بازدید : 169 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1400 ساعت: 18:32

تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که سقف بالای سرتان چقدر محکم است و تا چه اندازه می‌تواند نیروهای وارده را تحمل کند؟ پاسخ سؤالتان به میلگرد زیگزاگ باز می‌گردد. البته کاربرد میلگرد زیگزاگ تنها به افزایش استحکام سقف و مقاومت کششی بتن محدود نمی‌شود و در ادامه با سایر کاربردهای آن آشنا می‌شوید.

 اگر قصد خرید میلگرد زیگزاگ را دارید، باید این نکته را بدانید که قیمت میلگرد و قیمت روز آهن آلات تاثیر زیادی روی میلگرد زیگزاگ نیز خواهد گذاشت. هنگام خرید این محصول، ممکن است سؤالات متفاوتی به ذهنتان برسد که کاربرد خرپا (میلگرد زیگزاگ)، تنها یکی از آن‌هاست. در ادامه مقاله، پاسخ تمامی این سؤالات را می‌خوانید:

 

حسن...
ما را در سایت حسن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر hassan بازدید : 170 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:08

ممکن است اسم یا نکات تخصصی فنی را ندانید، اما به احتمال زیاد انواع میلگرد را در محیط اطرافتان دیده‌اید. در این مقاله علاوه بر معرفی انواع میلگرد، به کاربرد و استانداردهای ساخت آن نیز پرداخته شده است.

برای یافتن پاسخ سوالاتتان از جنبه‌های دیگر، مقاله راهنمای خرید میلگرد را مطالعه کنید.

حسن...
ما را در سایت حسن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر hassan بازدید : 152 تاريخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:11

تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که سقف بالای سرتان چقدر محکم است و تا چه اندازه می‌تواند نیروهای وارده را تحمل کند؟ پاسخ سؤالتان به میلگرد زیگزاگ باز می‌گردد. البته کاربرد میلگرد زیگزاگ تنها به افزایش استحکام سقف و مقاومت کششی بتن محدود نمی‌شود و در ادامه با سایر کاربردهای آن آشنا می‌شوید.

 اگر قصد خرید میلگرد زیگزاگ را دارید، باید این نکته را بدانید که قیمت میلگرد و قیمت روز آهن آلات تاثیر زیادی روی میلگرد زیگزاگ نیز خواهد گذاشت. هنگام خرید این محصول، ممکن است سؤالات متفاوتی به ذهنتان برسد که کاربرد خرپا (میلگرد زیگزاگ)، تنها یکی از آن‌هاست. در ادامه مقاله، پاسخ تمامی این سؤالات را می‌خوانید:

حسن...
ما را در سایت حسن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر hassan بازدید : 160 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 19:00